סלט כרוב סגול מהפנט ברוטב לא רגיל

 

סלט כרוב סגול ברוטב לא רגיל
הרוטב – חמוץ מתוק משגע
המרכיבים-
2 גזרים חתוכים לרצועות דקות
רצועות דקות מכרוב סגול רצוי במנדולינה
חופן כוסברה
חופן פטרוזיליה
חופן אגוזי מלך קלויים או אגוזים אחרים מומלחים וקלויים
2 כפות שומשום ,גרעיני דלעת וחמנייה קלויים
2 עד 3 כפות סוכר חום
2 עד 3 כפות חומץ או מעט מיץ לימון
זרזיף קטן שמן רגיל
זרזיף קטן שמן שומשום
כף סויה
כף מירין
ההכנה –
לערבב היטב כמה פעמים את הסלט עם כל המרכיבים
רצוי לתבל בסמוך להגשה.
מי שאוהב יותר מתוק אפשר להוסיף עוד סוכר חום
שבת ברוכה

אתי זוהר

מי שרוצה יכול להוסיף גם אטריות זכוכית ( אטריות שעועית דקות ) לבשל על פי הוראות יצרן ולקרר, אפילו לייבש קצת במקרר ורק אז להוסיף, יוצא מדהים!

כרוב סגול

הוא ירק ממשפחת המצליבים, הידוע בצבעו הסגול העמוק ובטעמו העשיר. הוא עשיר בויטמינים,
מינרלים וסיבים תזונתיים, מה שהופך אותו למזון בריא וטעים.

הנה כמה מהיתרונות הבריאותיים של כרוב סגול:

  • עשיר בנוגדי חמצון: כרוב סגול מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון, המסייעים להגן על הגוף מפני נזקי רדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים קשורים למגוון מחלות, כולל סרטן, מחלות לב ומחלות ניווניות.
  • מקור מצוין לויטמין C: כרוב סגול הוא מקור מצוין לויטמין C, חיוני לחיזוק מערכת החיסון, לסיוע בספיגת ברזל ולשמירה על בריאות העור.
  • עשיר בוויטמין K: כרוב סגול מכיל כמות גבוהה של ויטמין K, החיוני לקרישת דם ולחיזוק העצמות.
  • מקור טוב לסיבים תזונתיים: כרוב סגול מכיל כמות טובה של סיבים תזונתיים, המסייעים לעיכול תקין, לתחושת שובע ולבריאות מערכת העיכול.
  • דל קלוריות: כרוב סגול דל קלוריות ועשיר במים, מה שהופך אותו למזון מצוין לירידה במשקל או לשמירה על משקל תקין.

הנה כמה דרכים להכין כרוב סגול:

  • סלט: כרוב סגול הוא תוספת נהדרת לסלטים. ניתן לאכול אותו נא, חתוך לרצועות דקות, או מגורר. ניתן להוסיף לו ירקות נוספים, פירות, אגוזים וגבינה.
  • כבוש: כרוב סגול כבוש הוא מאכל מסורתי במטבחים רבים. ניתן לכבוש אותו בבית עם מים, מלח, תבלינים ועלים.
  • מוקפץ: ניתן להקפיץ כרוב סגול עם ירקות אחרים, כמו בצל, גזר ופלפל אדום. ניתן להוסיף לו גם טופו, עוף או דגים.
  • מרק: כרוב סגול הוא תוספת נהדרת למרקים. ניתן להוסיף אותו למרק ירקות, מרק עוף או מרק עדשים.
    • צ'יפס: ניתן לאפות כרוב סגול חתוך לרצועות דקות בתנור עם שמן זית, מלח ותבלינים, לקבלת חטיף בריא וטעים.

    לסיכום, כרוב סגול הוא ירק בריא וטעים, שניתן להכין במגוון דרכים. הוא תוספת נהדרת לכל תזונה וניתן ליהנות ממנו כחלק מארוחות בריאות ומשביעות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *